четвер, 15 січня 2015 р.

Совок чи Україна

Натикнулася сьогодні вкотре на запис про анти-вишиватницьку компанію, про те, що
українцям треба потроху вчитися почувати себе господарями в своєму домі, треба не забувати, що ми — титульна нація, а українська мова — державна і т. д.
І це спонукало поділитися деякими думками, що з’явилися з цього приводу.
Я трохи (чи не трохи) геймер. Wold of Warcraft — це велика ігрова спільнота, кількість якої перевалила за 10 мільйонів. Сотні ігрових серверів по всьому світу. Перейшовши грати з піраток на офіціалку я "поселилася" на європейському англомовному сервері. Такий вибір був зроблений не просто так. Вибір стояв між російськомовними і англомовними світами. З російською у мене набагато простіше, ніж з англійською. Але... Я граю у вільний час, для мене це розслаблення, відпочинок, задоволення. Цього не можливо отримати серед російськомовних. Я розумію, що можна ігнорувати образи, матюки, зверхність, що є бан-лист. Але ж я не за те плачу гроші, щоб забивати бан-лист і мучитись абстрагуванням від реальності. Ось так був зроблений вибір щодо того, що реалм буде англомовний.

До чого це все я. Дуже багато поляків зустрічаю в грі. І що примітно. Якщо і є українці, то вони намагаються сховатися, асімілюватися, злитися з масою. Поляки навпаки. По-перше вони кучкуються. Польські гільдії не є чимось казковим. По-друге, поляки говорять польською в загальних чатах не турбуючись про те, розуміють їх чи ні. Їм важливо, щоб їх розуміли свої. Поляки за найменшої підозри про твоє походження зададуть пряме питання: polski?

І ще одне. Я ще не зустріла в грі жодного поляка, котрий розмовляв би чи мав бажання розмовляти російською. "ukraiński? zrozumieć. tylko transliteracji proszę." Не ручаюсь за правильність написання, але десь саме такі прохання до нас, українців. Розумієте, поляки просять нас говорити/писати українською. Бо вони не розуміють російської.

А хай мені торочать, що "русскій — язик мєжнационального общенія на постсовєтском пространствє", я в таке вже давно не вірю, бо російська мова залишилася міжнаціональною в тому, радянському просторі. І це не мовна у нас проблема. Це проблема совка. Поки він буде сидіти в головах людей, допоки і буде русскій — язік мєжнаціонального общєнія


Немає коментарів:

Дописати коментар