вівторок, 16 лютого 2016 р.

Рейтинг фотостоків. Суб'єктивно.

Власне, як я і вказала в заголовку — це рейтинг суто моя суб'єктивна думка, котра ґрунтується на власній спеціалізації та кінцевому продукті, точніше на його технічних даних. Щодо технічних даних, то я не увірвалася на фотостоки зразу в когорту топових фотографів. По перше в мене не має ні студії, ні студійного світла, ні камери, що в ходить хоча б в розділ так званих "просунутих". Тому ця стаття скоріше для тих, хто вирішив, що маючи зеркалку початкового рівня він раптом почне заробляти великі гроші на фотостоках, а також для тих, хто запитує як і що. Як і що — зараз це, як мінімум, важкої роботи десь на 2 роки вперед. При чому, якщо ви студійний фотограф, то вам доведеться забити на сесії, або використовувати їх для продажу. Але не забувайте про те, що від будь якої моделі (навіть якщо вона не модель) ви повинні отримати дозвіл на продаж своїх фото model release (у деяких фотостоків обов'язково зі сканом паспорта для будь кого, чи зі сканом паспорту одного з батьків, якщо дитина, а не лише якщо модель знята в стилі ню). З фотографуванням handmade чи картин та ж сама історія, з фотографуванням приміщень теж, а також існують довжелезні списки об'єктів, зйомку котрих запатентували агенції (якщо їх почитаєте, то вас дуже здивує, фотографії чого ви не можете продавати).


Власне, я почала займатися фотостоками лише тому, що десь в кінці тунелю замаячила можливість легального виведення коштів з платіжних систем без посередників і загрози попасти під статтю про порушення обігу валютних коштів. Ну і другим чинником, що таки підштовхнув мене до цього було те, що це не основна діяльність і на сьогодні це не є основним засобом заробітку, але для підтримки штанів чи, як то кажуть, дамам на дрібнички, чому б і ні. Тим паче що фото я люблю, і готувати люблю, тож сміливо можна це все поєднати.

Отож, на сьогодні я співробітничаю з дев'ятьма фотостоками (порядок у списку випадковий):

  • 123rf
  • shutterstock
  • fotolia
  • dreamstime
  • depositphotos
  • bigstockphoto
  • alamy
  • istockphoto
  • 500px
З шістьма почала співпрацю весною 2015 року, два додалося у вересні-жовтні і останній, shutterstock, в кінці січня цього року.

500рх — це скоріше за все майданчик для власної реклами та соціальна мережа фотографів, оскільки безкоштовно ти можеш завантажувати не більше 20 фото на тиждень, а продажів там, принаймні своїх, я в очі не бачила хоча кажуть, що є.

Хочу виокремити ще один сток — Alamy, що позиціонує себе наче як макросток. Один продаж з виплатою фотографу в $26 (50% винагорода) — це, звичайно, круто, але все це за 4 місяці і далі повна тиша, незручний інтерфейс для опису і таргетування фото (для тих, хто розуміє — там flash-інтерфейс, а я часто після завантаження description і keywords додаю з планешету, тож самі розумієте). На сьогодні я навіть не зовсім впевнена, чи буду розширювати там свій портфель.

Наступне місце (з кінця) розділяють між собою Depositphotos, Bigstockphoto та 123rf. Я навіть не знаю, кому віддати пальму першості в цій трійці. Depositphotos — так вийшло, що там найбільший портфель і найменше неприйнятих файлів (вони другі в рейтингу "гребемо все підряд" після Alamy) 1580, але на цьому фоні є з травня минулого року 22 завантаження лише за підпискою. Bigstockphoto — портфель 1356 фото, 30 завантажень лише за підпискою. 123rf — 1396 і 31 відповідно, при чому в 123rf  файли на розгляді без проблем можуть простояти місяць і якщо знімалися вони тематично до якихось свят, то є велика ймовірность того, що тут вони будуть у прольоті.

Dreamstime — я навіть не знаю, що сказати з цього приводу. Звичайний фотобанк у якому щось періодично продається. При чому інспектори можуть відхилити файл з причини, що навіть і близько не стояла, зате всім все одно, що фото з персиками, а підписано воно як тушки кальмарів. Я промахнулася, а його не те що прийняли, а навіть хтось купив.

Fotolia — досить серйозний банк щодо роботи з фотографами, але досить часто зустрічаються інспектори, у котрих день не склався і він починає "махати шашкою". Мабуть, найбільше вдалих серій були переполовинено саме тут. Наприклад, з серії "Still life Ukranian style" з 29 фото було відхилено 17 і лише на fotolia. Всі інші банки прийняли або всі, або за деякими виключеннями за формулюванням: "Too many similar images of the same object". Щодо продажів, то це з банків, де "періодично щось продається", принаймні в мене, з травня 2015 року ще не пройдений етап переходу в наступний "помаранчевий" ранг — ще не дійшла до 100 продажів. Варто зазначити, що цей банк найбільше "махає шашкою" — відправляє в бан фотографів за порушення, навіть за завантаження similar images можна вилетіти на декілька місяців, а отже і випасти з індексації пошуковими системами, а після відновлення треба починати все з самого початку за винятком того, що фото залишаться. Якщо бан буде довгий і за більш значні порушення, то видаляється і портфель. До речі, портфелі чистять всім і на всіх фотостоках. Хоча я рекомендую хоча б раз на рік займатися чисткою самим.

iStockphoto — фотосток, з котрим я почала працювати в жовтні 2015 року. У нього не один канал для отримання прибутку фотографами. Перший — це, звичайно, прямий продаж з iStockphoto, другий — продаж за підпискою (у попередніх це все змішане в купу, тому я не виокремлювала), третій — продаж через партнерів. Взагалі їх там значно більше (див. знімок), але це три, котрі в основному приносять дохід Royalty-Free Photographer.


В загальному вимірі при портфелі в 1395 файлів за 4 місяці на сьогодні маю 98 продажів.

І нарешті я дійшла до Shutterstock. З цим фотостоком я почала співпрацювати лише в кінці січня цього року (не плутати з датою реєстрації, що висвічується в портфелі за посиланням). Поки що цей банк радує не менше iStockphoto, бо навіть більше, бо на відміну фото розглядаються в середньому впродовж 24 годин (iStockphoto робить це десь 9 діб), а за три тижні сумарна кількість продажів показує цифру 43, що досить таки радує. І ще на відміну знову ж таки від iStockphoto мінімальна сума для виведення $35.

Немає коментарів:

Дописати коментар